Onko sinulla jo lisenssi materiaaleihimme? Kirjaudu sisään materiaalikirjastoomme. Jos ei, voit tilata näytemateriaalia.
Loogista ajattelua leikkien
1.lk-
12 oppituntia
4-12 oppituntia1-3 luokka OPS 1-2:MA S2, MA T12L1, L2, L3, L5 Muut tavoitteet:Algoritmisen ajattelun käsitteetOhjelmoinnin työskentelyrutiinit Oppimiskokonaisuuden tavoitteena on tutustua ohjelmoinnin alkeisiin pelien ja leikkien kautta, samalla harjoitellen yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja. Harjoitellaan ohjeiden antamista ja noudattamista oppimista tukevien leikkien ja pelien avulla. Toteutetaan liikuntasalissa Robotit ja ohjelmoijat –peli, jossa pareittain vuorollaan ohjelmoidaan ja otetaan vastaan […]
Sokkelopeli
3.lk-
12 oppituntia
6-12 oppituntia3- luokka OPS 3-6:MA S1; MA T14 L1, L2, L5, L6 Muut tavoitteet:Algoritmisen ajattelun käsitteet Työskentelyrutiinit Kuvataide KU T4 Kerrataan ja syvennetään ohjelmointitaitoja ja tutustaan Scratch-ohjelmointiympäristön ominaisuuksiin tutkimalla valmiita ohjelmia ja pelejä. Opitaan kuvaobjektien käsittelyä ja vuorovaikutusten luomista ohjelmoimalla. Harjoitellaan peliohjelmoinnin keskeisiä työkaluja silmukoita, ehtolauseita ja animointeja. Toteutetaan toimiva sokkelopeli parityöskentelynä. Oppimiskokonaisuus on järjestettävissä […]
Tiedettä ja taidetta ohjelmoiden
7.lk-
20 oppituntia
20 oppituntia7.- luokka OPS 7-9:MA S1, MA T20 L1; L2; L3; L5; L6 Muut tavoitteet:Algoritmisen ajattelun käsitteet Työskentelyrutiinit Kemia KE T9 Musiikki MU T7 Kerrataan ohjelmoinnin peruskäsitteet Scratch-ohjelmointiympäristössä luomalla Bohrin atomimallin mukaisia esityksiä atomeista. Jalostetaan näistä ohjelmista monipuoliset visuaalisen musiikin sovellukset, joiden tekemisessä korostuvat algoritminen ajattelu, visuaalisuus ja luovuus. Oppimiskokonaisuus soveltuu erityisesti monialaiseksi projektiksi, jossa […]